onsdag 24 februari 2010

Onsdagen den 24 februari

Onsdagen den 24 februari

I dag har John fått sin storm. Fast det var väl inte riktigt som han tänkt sig. Det blåser ”bara” drygt 20 m/s och det här fartyget klarar det utan större problem. Då är det värre med stormen i hans mage. Det går någon slags kräksjuka ombord och trots att vi måste spruta händerna med handsprit varje gång vi närmar oss ett matställe är det flera som råkat illa ut. John drabbades i går kväll och natten har inte varit helt lugn, tvärtom otroligt stormig.

Typiskt nog hade vi valt den japanska restaurangen Teppanyaki och gladde oss åt att se de skickliga kockarna laga maten på stekborden framför oss. Vi beställde calamares(bläckfisk), pilgrimsmusslor och hummer. Gissa om jag blev förvånad när John inte ville ha mer när han ätit hälften av sina calamares. Jag åt ju alltsammans med största förtjusning. Det kostade 25 $ extra per person att besöka den här restaurangen och det var helt bortkastade pengar för Johns del.

Nu på morgonen verkar allt bättre fast John är förstås matt och någon bridge lär det inte bli i eftermiddag för han får troligen ”utegångsförbud” i 24 timmar så som alla andra fått som drabbats.
Någon bild tänkte jag faktiskt inte bifoga den här berättelsen. Den talar nog för sig själv bra nog ändå.

I morgon kommer vi till Puerto Madryn i Argentina. Vi har bokat en heldagsutflykt på den näraliggande halvön Valdes för att få möjlighet att titta på djurlivet där. Hoppas bara att John hinner bli frisk till dess!

2 kommentarer:

  1. John!!!
    Du har både Allans och Karins sympatier. Vi var båda utslagna nästan tre dagar i Chile
    k+a

    SvaraRadera
  2. Kära Ingrid och John
    Nu har till och med jag varit inne och kollat din blogg. Så himla trevligt. Du vet, jag är ju inte så hemma på sådana här kontakter över nätet. Jag känner för John som är magsjuk till sjöss. Det är väl ngt man kan vara utan.
    Men, kära Ingrid först och främst vill jag ju gratta dig (för sent förstås) men ni som brukar komma ihåg bemärkelsedagar tar förstås hjälp av ngt himla dataprogram som pinglar just den dagen ngn fyller. det har inte jag. jag har min gamla hederliga almanacka fr UD och där hade jag mycket riktigt antecknat Ingrid70 den 21. men jag såg det först nu! Oförlåtligt. Nu när jag fått upp din blogg kommer jag att följa med lite oftare.
    Stor kram till dig (John vågar jag inte närma mig)
    Ann

    SvaraRadera