fredag 19 februari 2010

Ellen 5 år i dag


Ellen 5 år i dag!
Ja rubriken talar väl för sig själv. Tyvärr har jag ingen bild på henne i den här datorn, något jag borde tänkt på innan, men jag har talat med henne i telefonen! Häftigt! Grattis mitt hjärta!

Det får bli en bild på båten i dag. Här ligger vi i hamn i Puerto Chacabuco.

Alla berättar för oss at vi har en otrolig tur med vädret. Här brukar det blåsa och regna - och så skiner solen och det finns inga vita gäss på havet! Samtidigt berättar man att allt kan ändras oerhört snabbt så det är bäst att inte ropa hej ännu. Jag avverkade i alla fall min timme på däck i förmiddags. Fast det var kallt, bara 8 grader. Nu läser vi ju om vädret både på Gran Canaria och i Helsingborg och förstår att det är bättre här. Vem trodde det? Hoppas att det har lugnat sig på Gran Canaria!

Jag måste också berätta att både John och jag la upp ett gapskratt när vi läste Lissys kommentar till Gunillas problem med att hitta något värt att köpa i London!

I eftermiddag ska vi försöka hitta någon som kan spela bridge med oss. Sedan ska vi lyssna på ”Flöjtdrottningen” Viviana Guzman och i kväll blir det middag med ”The Staff Captain” Rickard.

2 kommentarer:

  1. Oh, lyckliga de som får spela bridge med er.
    Margit är i Halmstad och skottar snö medan
    Thomas är i Las Palmas och har upplevt orkan.
    Vädret är helt tokigt, där vi befinner oss.
    Vi ser fram emot nästa bridge-träff med er.
    Ha en fortsatt trevli resa.
    Kram Margit o Thomas.

    SvaraRadera
  2. Ja det var jättekul med bridge igen! Kanske kändes det extra bra eftersom vi vann i vår grupp.

    SvaraRadera