onsdag 11 januari 2012

Vänner


Ingen bild i världen kan göra rättvisa åt den här ugnsgratinerade torsken med medelhavstopping. Kameran fanns naturligtvis hemma så det är en receptbild, men jag kan försäkra att verkligheten både såg och smakade underbart hemma hos Katarina och PeO. Det blev precis som förväntat en rik kväll ur alla aspekter.

Jag kom direkt från en bridgetävling på Tre Sang med en alldeles ny partner. Jag hade inga förväntningar eftersom det var erfarna och skickliga spelare som vi mötte. Gissa om jag blev överraskad när det mesta fungerade utan problem och när resultatet kungjordes visade det sig att vi blev 2:a!

Förmiddagen präglades också av förunderlig glädje eftersom en av mina allra bästa vänner hörde av sig från Österlen. Det blev ett långt härligt samtal med överenskommelse om regelbundna träffar framöver. Tänk så mycket vänner betyder! Jag känner mig verkligen lyckligt lottad och rik, som har förmånen att få umgås med så många som jag kan räkna som mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar