onsdag 4 januari 2012

Mellandagar

I Las Palmas är man van vid att julklappsköpen långt ifrån är över så här dags. De vise männen kom ju med sina gåvor den 6 januari och det är troligen fortfarande den viktigaste dagen för julklappsutdelning i Spanien. Här hemma är det rea som gäller. I år påbörjades den förstås redan före julafon.

För mig kunde det ha varit lite av "stilla veckan", men så blev det inte! Plötsligt blev vi i "styrgruppen" för den internationella naivistutställningen kallade till ett möte på kulturförvaltningen i går, tisdag. Vi hade ett möte med kulturchefen och chefen för Dunkers kulturhus i 1,5 timme! Otroligt att de hade så mycket tid för oss. Resultatet? Katastrofalt! Allt som lovats togs tillbaka eller lovades delvis igen och togs sedan tillbaka etc etc. I dag har vår initiativtagare sagt att vi ställer in, trots att förvaltningen gått ut och bjudit in 110 europeiska konstnärer! Vi får inga pengar, ingen projektledare och får klara oss bäst vi gitter. Det gör vi inte!

Kvällen slutade desto bättre med att vi (Johan Ellen och Marie) åkte och gratulerade Maries pappa på födelsedagen. Kameran låg kvar i väskan hela kvällen. Typiskt!



I dag har jag haft besök av Gunilla och Marianne. Jag ska ju bo hos Gunilla under mitt besök i Las Palmas och vi hade ju en del praktiska frågor att dryfta. När ska vi ha Läslustan t.ex.? Det blev en glad eftermiddag med Johans två pysslingar och som väl var hittade jag mina böcker och urklipp från Delaware-jubileet och vår anfader Johan Printz. Kul! Det blev en liten bild som jag fick via Gunillas IPad. Det var nog lika bra! Att bilden är liten, menar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar