söndag 15 januari 2012

Planering



Fortfarande kan man njuta av ljuskronans tända ljus! Det är en, och för mig en av de få positiva sakerna med mörker. Ellen bryr sig inte så mycket om det utan kastar sig givetvis över papper och pennor av olika valörer och typer för att måla och rita. Det kommer säkert att bli ett besök på den grafiska utställningen så småningom så hon får lära sig trycka sina alster också.


Trots att glass är det bästa som finns blev det en lite väl stor portion av Lemoncurd den här gången, men pappa hjälper gärna till.

Kvällen ägnades annars åt att planera flytten. De nya hyresgästerna var här i går och det var inte svårt att komma överens med dem. Förhoppningsvis kommer de att flytta in tidigare än vad kontraktet säger så jag kanske slipper dubbla hyror i mer än en månad.

I fredags hade jag min sista sånglektion på ett tag. Jag blev uppmanad att inte vara för ambitiös utan träna korta stunder. Jag kunde berätta att jag klarat av August Södermans Osanna i Annikas kör i tisdags utan minsta problem. Den är ändå uppe på ett f, men det var enbart härligt att sjunga den satsen. Det hade jag inte klarat i våras! Fredagskvällen var jag hos Dagmar som bjöd på en suverän måltid, med rödbetor med smör, färsk fisk och Nobelglass. Jag ska nog klara mina dubbla hyror även om hela pensionen ryker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar