måndag 9 januari 2012

En dag med möten

Det började redan kl. 9 i dag med möte inför pianofestivalen. Egentligen ska jag skriva Pianofestivalen med stort P, för det kommer den verkligen att bli, eller vad sägs om artister som Tengstrand/Shan-shan Sun, Merlet, Lisitsa och Hamelin! Världsartister!! Vi hade ett långt möte, men ett verkligt konstruktivt och bra möte. Det är sannerligen härligt att sitta i möte med människor som är både skickliga företagsledare och kulturkonsumenter på hög nivå! Det känns också som att Dunkers nu är med på festivalen på ett helt annat sätt än tidigare. En nygammal medarbetare besökte oss i dag och konstaterade att hon "brinner" för pianofestivalen! Underbart!!

Innan rotarymötet hann jag in till biblioteket för att se om jag hade fått något mailsvar på beskedet att vi ställer in Naivistutställningen, men...nej....där fanns ingenting....

Jag gillar min rotaryklubb. Här finns människor som tycker om att debattera och bjuda på sig själva. Både de relativt många unga ledamöterna och vi som är lite äldre. Här händer det saker! I dag handlade det om hur vi skulle kunna bli ännu bättre. Vilket nätverk!

Efter ett kort besök hos Stina var det så dags att ge sig ut i regnet för en promenad till Fredriksdal där Museiföreningen hade styrelsesammanträde. Det blev också ett långt sammanträde och jag "åkte på" protokollskrivandet igen. Hoppas det blir en ansvarskännande sekreterare nästa mandatperiod! Det kommer att bli en rad aktiviteter riktade speciellt till föreningens medlemmar nästa verksamhetsår och det gillar jag verkligen. Vad ska man annars med en museiförening till?

Nu har jag skrivit klart anteckningarna från mötet med Pianofestivalen och det är dags för sängen. I morgon väntar Catarina - min sångpedagog - och på kvällen är det repetition med Annika Byströms kör. Jippie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar