lördag 28 januari 2012

Läslustan

I dag var det dags för Läslustan. Det var något jag sett fram emot länge. Så roligt det var att få träffa alla de goda vännerna, höra om alla äventyr som de hittat på sen sist och dessutom få bekanta sig med två nya medlemmar.


I dag var vi hemma hos Birgitta i San Fransisco de Paula. Den här gången gick det att hitta både dit och hem utan problem, men så hade vi också resurser i baksätet med Anneli och Ria.

Vi bjöds på härligt goda tapas och gott vin från Ribera el Duero. Min vita månad är nu slut!

Det blev som sagt mycket prat kring allt som hänt under året. Stundtals var det riktig spansk stämning kring bordet. När man väl vant sig är det riktigt härligt. Det gäller att ta plats! De båda nya medlemmarna fick ändå en möjlighet att presentera sig och sedan började vi bokpratet. Mina böcker försvann som smör i solsken och det var ju precis meningen.


Gunilla var förstås i fototagen och jag kommer att lägga till ett par bilder från henne senare. Värdinnan fanns ju aldrig på plats så henne fick jag aldrig att fastna på min plåt. Hoppas att Gunilla lyckades bättre!
Sådär ja! Tack vare Gunilla fick jag också en bild där Birgitta finns med och en där det framgår att vi faktiskt också läser böcker. Tack Gunilla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar