torsdag 11 mars 2010

Shoppingrunda



I dag kändes det som om sommaren kommit till Las Palmas. Redan klockan 9 visade termometern på 29 grader, men det ska medges, den stod i solen! Som tur är ligger det mesta av Las Canteras i skugga vid den här tiden på dagen.

Strax före lunch hämtades jag av Gunilla och Ann-Margreth för en shoppingtur. Vi åkte först till Las Terrazas. Först fick jag lagat mina glasögon, sedan blev det ett par långbyxor och en t-shirt. Till lunch åt vi en trevlig asiatiskt buffé och precis innan vi skulle ge oss iväg till bilen ser jag några skyltfönster med Desigual i stora bokstäver ovanför fönstren. Det går givetvis inte att gå förbi den butiken. Mina kamrater förstod mig precis, hjälpte mig leta och väntade tålmodigt tills jag hade bestämt mig. Om jag köpte något? Givetvis! Ellen ska få två små paket när vi kommer hem. Vem som tog bilden? Gunilla förstås!

Vårt egentliga mål för shoppingturen var det nyöppnade Lidl. Jag ville följa med enbart för att titta. Givetvis smög det sig! Gunilla körde mig förstås hem, ända fram till dörren, men det var knappt jag kunde ta mig ur bilen med alla kassar!

Väl hemma kunde jag konstatera att sommaren blev kort. Himlen är alldeles grå, det har börjat blåsa och termometern visar bara 23 grader. Inomhus skiner dock solen. John blev förtjust över både vin, kyckling och choklad som jag köpt på Lidl. Han är för övrigt i full färd med att måla ett av vraken vi såg vid Falklandsöarna.

Visst har vi det bra!

P.S. Vi var inte på bridgen på klubben i tisdags. Det var ju Champions League! Tur var det. Det var 19 bord!!! Då är det omöjligt att spela - tycker jag. Nästa vecka är det fotboll igen. Då får vi se hur det går för Barcelona. Real Madrid är ju utslaget. Vi håller tummarna.

1 kommentar:

  1. Desigual är underbart. Köpte julklappströjor till alla tre döttrarna där. En fick jag själv överta och den har jag använt mycket.kram karin

    SvaraRadera