lördag 13 mars 2010

Fredagen den 12 mars

Det blev en riktigt lyckad dag! Medan jag gick min morgonpromenad gav sig John iväg till lasarettet (Negrin) för att få sina solfläckar kontrollerade. Efter behandlingen fick han stränga order om att alltid bära hatt och att smörja in sig ordentligt innan han gick ut i solen. Han kommer också att kallas automatiskt en gång i halvåret för att kontrollera att ingenting otrevligt händer. Det känns tryggt. Sjukvården är verkligen utmärkt här nere. Dessutom gratis för oss pensionärer. Undrar hur länge man kan klara det!

John var inte tröttare än vi kunde ta oss till klubben på eftermiddagen för fredagsbridgen. Det blev fyra bord och vi fick en fantastiskt bra start med otroligt fina givar. Spelhumöret var på toppen och vi gick hem med ganska nöjda med vår insats.

Hemma väntade en alldeles nystädad lägenhet. Vilken lyx!

Kvällen var vikt för Läslustan. Som vanligt blev det en härlig träff med en massa prat om både kyrka, kör, olika skolor när det gäller vilken sorts mat man ska stoppa i sig, Lars Vilks rondellteckning, lite fotboll plus en massa annat. Till min stora förtjusning visade det sig att nästan alla var sugna på att lära sig spela bridge. Helena var den enda i sällskapet förutom jag själv som spelade bridge.

Jag fick flera spännande böcker med mig hem. Titta gärna på Gunillas fina bilder från vår träff och läs texten på hennes hemsida:

www.reinadesign.com
Klicka in dig på Läslustan (högst upp till vänster) och klicka på Ann (mars 2010) som vi gästade den här gången.

När jag kom hem såg jag att jag hade fått ett mail från Britta som berättade att vi vunnit eftermiddagens bridge med 61,9%. Tvåan låg på 55,56 %. Inte för att det är så viktigt men visst känns det härligt uppmuntrande när det någon gång stämmer med kort, budgivning och spel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar