onsdag 3 mars 2010

Las Palmas


Så var vi tillbaka i verkligheten! Inte heller den allra sista biten från Madrid till Las Palmas bjöd på några negativa överraskningar. Tvärtom! Trots att planet blev c:a 45 min försenat var det enbart en angenäm flygtur. John fick den gin/tonic han längtade efter och jag fick mitt rödvin och personalen var precis lika trevlig som på fartyget. Vad kan man mer önska! Ja, vi fick faktiskt mer än vad vi kunde drömma om! Planet landade strax före midnatt och när vi lämnade hallen med vårt bagage vid halv ett, vem står där och väntar på oss för att köra oss hem om inte Gunilla! Sagolikt! Tack kära Gunilla!

John kunde inte motstå frestelsen i morse utan kastade sig i böljorna så fort han svalt morgonkaffet. Det är fortfarande varmt i vattnet men vågorna är betydligt kraftigare än vanligt. Jag har aldrig sett vattnet vara så långt uppe på stranden som i natt när vi kom hem. Högvattennivån är visserligen ovanligt hög, men kraften i dyningarna är betydligt starkare än vanligt. John hade vissa problem att hålla balansen när han klev upp ur vattnet från sin simtur.

Nu är tvättmaskinen i gång och så småningom ska jag väl sätta mig ner och försöka sortera alla intryck. Det kommer att ta tid. Trots allt har jag ju ganska gott om den varan.

Till slut vill jag säga STORT TACK till alla som med glada tillrop både på bloggen, på facebook och till min e-postadress inspirerat mig att skriva! Det har verkligen känts roligt att kunna förmedla många av de upplevelser vi haft under resan. Tack alla! Om jag fortsätter med den här bloggen för att berätta vad vi har för oss framöver vet jag inte ännu. Det får tiden utvisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar