tisdag 9 mars 2010

Måndagen den 8 mars

Eftersom jag tycker det är kul att skriva fortsätter jag väl att berätta, om inte annat så för mig själv som stöd för minnet. Det blir lite enkla beskrivningar kring vad vi sysselsätter oss med.

Efter resan har allt återgått i vardagens lugna och opretentiösa lunk. Varje morgon börjar förstås bra med en ”förefrukostpromenad” på dryga timmen med Gunilla. Det känns verkligen härligt att sätta sig vid frukostbordet efter det!

Måndagarna brukar vi träna bridge med Britta och Sune. Vi börjar med sopplunch och i går var vi hos oss. Det blev grön ärtsoppa med getostkräm och rostade pumpakärnor.

”Den vidare vägen” heter boken som vi nu började på och där fick vi starta med att träna offensivt och defensivt utspel. Svårt! Det var roligare när vi blandade brickorna själva. Den här gången lyckades vi nämligen blanda riktigt kluriga och trevliga brickor.

På kvällen kom Inga och jag fick visa henne bilder och berätta om vår resa. John bjöd på kycklingklubbor med purjolök, vitlök, morötter och couscous. Gott! Vin? Jodå ett vardagsvin vi tycker om, Rioja Cune Crianza.

Internationella kvinnodagen? Jag hör till dem som tror att alla liknande manifestationer inte för frågan framåt. Nästa dag är allt som vanligt igen. Redan som ung politiker arbetade jag för att de politiska kvinnoförbunden skulle avskaffas. Jag menade att de enbart försenade kvinnors lika möjligheter. Ut och slåss på samma arena i stället. Jag har inte ändrat uppfattning. Politiken lämnade jag förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar