fredag 29 november 2019

Julkrubban byggs






När jag kom till Las Palmas hade man precis fått upp massor av sand och packat ihop den. En vecka senare är flera av skulpturerna redan klara. Jag hoppas att någon vill ta ett foto och skicka till mig när hela julkrubban är klar. Det är verkligen att fantastiskt arbete man gör.



Mitt emot julkrubban ligger restaurangen Casa Carmelo. Lunchen jag skulle bjuda Gunilla på åt vi där. Det blev räkor och avokado till Gunilla och lax, tomater och avokado till mig.


Till dessert åt vi den här kakan. Sedan blev det kaffe på Granier.



Så var det dags att åka hem! Gunilla körde mig till flygplatsen, Gando, och där fanns redan Ria som ställt sig i kö för mig så att jag supersnabbt kunde boka in mig och lämna min resväska.

Det har varit tio fantastiska dagar med ett härligt promenadväder och en temperatur på 20- 23 grader. Jag gick mellan 14 - och 25 000 steg varje dag, ett snitt på drygt 17 000 står det i min mobil! Att så få träffa alla goda vänner och vara med på Läslustan, gå på konsert, se på fantastiska konstverk och dessutom äta god mat i härligt sällskap. Längtar tillbaka?  Gissa!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar