lördag 23 november 2019

Nu är jag i Las Palmas de Gran Canaria




I måndags eftermiddag kom jag till Gando. Gunilla var förstås på plats och hämtade mig.



Eftersom jag kom ganska tidigt på dagen hann vi med både att promenera, äta lite tapas på la Oliva och en kaffe på Granier.






På tisdagen går Gunilla och hennes vänner alltid till Skanditapas för att ta ett - eller flera - glas vin. Tisdagsklubben kallar de sig. Det var självklart att vi gick hit också den här tisdagen. Det blir ju dessutom ett ordentligt tillskott till antalet steg som den här dagen var uppe i drygt 23 000.






Det är alltid trevligt att träffa vännerna från tiden jag bodde här. Torsdag lunch åt jag tillsammans med Anita och Britta.






På kvällen åkte jag med Gunilla hem till Patrik och hans familj. Gunilla hade ju lovat barnbarnet Daniela att hon skulle hjälpa henne att laga en typisk svensk måltid. Det blev falukorv och potatismos. Naturligtvis ville också Nicolas vara med!



Läslustan hade trevligt nog möte under fredagen hemma hos Kati. Det blev resonemang kring jättemånga böcker. Härligt!





På bordet ligger bara några av alla de femtio böcker som redovisades. Häftigt. Nästa gång ska alla ha läst ” Allt jag fått lära mig” så att alla kan samtala kring den. Bra initiativ tycker jag!

I morgon har vi biljetter till konsert på Alfredo Kraus. Jag återkommer!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar