lördag 9 november 2019

Regn och rusk i november



Ibland skiner solen i alla fall och när det är dags för solnedgång kan man få riktigt fina bilder från vardagsrummet.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

Sedan sist har det varit körsång i Mariakyrkan med Vox Maria på Alla helgons dag och med kyrkokören på minnesgudstjänsten på söndag kväll. Tyvärr har jag ingen bild på oss i Vox Maria. I lördags var vi bara tio i kören, men det blev riktigt fint ändå.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Folke Schimanski var gäst hos Museiföreningen i onsdags. Han kunde verkligen sin historia. Vi fick se massor av bilder från första och andra världskriget, liksom från ruskiga händelser i hela världen i både då- och nutid. Givetvis visade han också flera bilder från Berlin där han är född.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Min axel har varit krånglig och i torsdags körde jag till Landskrona lasarett för att röntga den. Jag är väldigt nyfiken på vad röntgenbilderna berättar. Hoppas det inte dröjer alltför länge innan min läkare berättar!



På kvällen var det konsert med HSO och Malin Byström. Hon sjunger helt fantastiskt och vi fick lyssna till både Henri Duparc och Ture Rangström. Henri Duparcs sånger var en upplevelse. Efter paus fick vi så ett annat riktigt häftigt evenemang. Fredrik Burstedt som var dirigent ledde orkestern i en helt nytt fantastiskt verk, Terry Rileys In C.   Musikerna improviserade i en dryg halvtimme med den återkommande tonen C i bakgrunden. Jag slöt ögonen och det kändes som att flyga på moln......

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

Ett nytt besök på hudmottagningen i går - fredags - resulterade i att läkaren frös de områden som egentligen skulle skurits bort. Nu får vi se i början av januari vad som har hänt med mina "fläckar". Spännande !






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar