lördag 16 november 2019

Resten av veckan




Efter träffen med min första klass under onsdagen tog jag bussen ut till Elinebergskyrkan för att lyssna på två personer från Etiopien som tagit initiativet till Hope for Children. Helsingborgs pastorat stöder den här verksamheten och håller kontakten med medarbetarna på plats i Etiopien. Det var intressant att få lyssna till vad de hade att berätta om sin verksamhet.


Efteråt fick vi lyssna till den här flickkören som sjöng inne i kyrksalen.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Jag är väldigt tacksam över att ha en jätteduktig kiropraktor på den här kliniken. Andreas gav mig stränga order i torsdags att inte bära eller lyfta tunga saker. Det blir kanske så att jag måste handla på nätet i fortsättningen.

På eftermiddagen skrev Inger och jag på alla inbjudningskort och kuvert till de personer vi bjuder in till vår Rotaryklubbs 40-årsjubileum. Det kommer att bli en hel del jobb framöver. Jubileumsfesten hålls den 25 januari på H 55-pailjongen.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Efter att ha färgat håret uppe hos T I D H tog jag en lång promenad och sedan körde Johan oss till lunch hos Marie och Per Hasselberg. Det blev en  kanonhärlig lunch! Det är verkligen härligt att vara hos vänner där man kan vara precis sig själv. Naturligtvis hann jag aldrig få upp kameran trots att vi inte blev hämtade förrän fram emot halv fem!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


I kväll är det middag hos Lennart och Margaretha Perborg och på söndag ska jag packa innan jag går på HSO:s konsert. På måndag morgon hoppas jag ara på plats i tid för att ta tåget till Kastrup f.v.b....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar