lördag 16 november 2019

Det har hänt otroligt mycket sen sist



Nu är det tredje gången jag försöker berätta vad som hände i söndags. Det började med att jag var gudstjänstvärd. Den här söndagen hälsades en ny medarbetare välkommen och en budkavle överlämnades. Som väl var fick jag assistans av flera gudstjänstvärdar så jag hann hem för att hämta Lasse eftersom vi skulle se Madam Butterfly på Röda Kvarn.



Vi hann i tid. Titelrollen spelades av Hui He. Jag var dock inte så imponerad av hennes sång. hela föreställningen var inte riktigt vad jag väntat mig. De har haft betydligt bättre föreställningar av den här operan från Met som jag tidigare sett tyckte jag.


När operan var slut skyndade jag mig till Dunkers kulturhus för att justera Helsingborgs kammarmusikförenings protokoll från årsmötet. Just nu pågick en föreställning av Brahms Die schöne Magelone. Jag kom precis när pausen efter första akten var slut, men jag hjälptes in i salongen och kunde avnjuta andra akten med barytonen Olle Persson, pianisten  Mats Jansson och skådespelaren Magnus Florin. Det blev en riktigt fin stund!

Efteråt justerade jag protokollet och skyndade mig sedan hem för att göra klar middagen. Vi hann nog äta klart innan klockan ar sju.

Vilken dag!!

Jag återkommer med vad som hände under måndagen och resten av veckan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar