lördag 16 november 2019

Här kommer en fortsättning, kardinalbesök m m



Magnus Stenbocks Rotaryklubb hade bjudit in den svenska kardinalen Anders Arborelius till ett möte i Helsingborg. Eftersom vi var på Marina Plaza där vi brukar ha våra möten i min Rotaryklubb och dessutom på samma dag och tid, fick vi ställa upp och hjälpa till.


Jag var på plats klockan tio för att hjälpa till att pricka av alla gästerna och informera om var de skulle hänga sina kläder, ta mat, förflytta sig efter maten med sina kläder upp till femte våningen och vara på plats där före klockan ett.

Det blev ett riktigt intressant föredrag av den mycket sympatiske kardinalen.

På kvällen repeterade jag i de båda körerna. Det var ju måndag.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Jag brukar alltid veckohandla på tisdagarna. Det är 5% rabatt för oss gamlingar på ICA Maxi under tisdag eller onsdag. Gissa om man träffar många bekanta! Det var alltså det jag började med den här tisdagen. Därefter körde jag ut till härliga Petra för min ansiktsbehandling. Gissa om jag brukar längta efter den här behandlingen!

När jag körde hem tog jag vägen förbi Väla för att smita in på Jysk. De hade annonserat om extrapriser just den här dagen. Det blev två påslakan!

Onsdagen och fortsättningen av veckan återkommer jag till.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar