onsdag 26 juli 2017

Marimbakonsert



Varje onsdag anordnas en lunchkonsert i Mariakyrkan. Under sommaren kan man förse sig med kaffe och smörgås. Ideella medarbetare säljer mackorna och kaffet. I går var det min tur. Naturligtvis hade jag valt att se till att jag kunde komma just den här onsdagen. Johan Bridger stod nämligen för musiken. Det blev en helt underbar halvtimme med musik från Johan Söderholm till J S Bach! Att det blev stående ovationer och ett extranummer var självklart efter denna härliga konsert. Tack Johan!



Naturligtvis var kyrkan full av goda vänner och det var länge sedan jag kramade om så många på en gång!

-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-


I tisdags spelade vi bridge med Barbro och Bosse. Som vanligt åt vi en soppa och drack lite kaffe. Naturligtvis glömde jag alldeles att ta fram kameran! Det smakade i alla fall mer och nästa gång åker vi till Lerhamn och spelar där.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar