onsdag 5 juli 2017

Full rulle


Nu rensar jag så mycket jag kan av kläder, böcker, prylar och det jag inte använt sedan vi flyttade hit.


Så finns det saker som inte får plats. Bland annat den här gruppen. Jag satte in bilden på Blocket - och - det gick inte ens en timme innan gruppen var borta! Ibland går det fort!


I måndags var det presidentbyte i min klubb. Här fäster den avgående presidenten, Birgitta, presidentnålen på Michael, som är vår nästa president.


Vi i klubbmästeriet hade bokat Tivoli, och det var bara 11 anmälda när anmälningstiden hade gått ut. Det blev nödvändigt att göra en drive. Det lyckades och vi blev 32 personer! Trevligt för både Birgitta och Michael.


Maten smakade utmärkt. Jag åt musslor och fick en gryta alldeles proppfull! Annika S bjöd på två glas vitt vin. Härligt!


I går, tisdags, var vi på Musik i Kullabygden. Happy Days are here again var rubriken på konserten. Det blev en riktigt härlig underhållning med duktiga musiker , sångare och dansare. Jeanette Köhn sopran, Karl Dyall, superbra sångare och dansare, Jonas Knutsson, jättebra saxofinist, och så den alldles utmärkta trion, Trio X.  Det blev en riktigt härlig konsert. Dessutom sken solen!

När jag tittar i min almanacka ser jag att jag skrivit dit att just den här dagen för 90 år sedan tog min mamma folkskollärarexamen i Landskrona! De hade långa läsår på den tiden!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar