söndag 9 juli 2017

Sommarkonserter



I lördags körde vi till Brunnby kyrka för att lyssna på Henschel Quartett.

Det blev verkligen en härlig musikupplevelse! Så samspelta och så musikaliskt framfört! Såväl forte som pianissimo hanterade de på ett underbart sätt! De spelade Mendelssohns stråkkvartett nr 2 i a moll och sedan några verk av Erwin Schulhoff, som var av tysk-judisk börd. (Han levde under andra världskriget, fängslades givetvis och dog 1942.)

Beethovens stråkkvartett nr 6 i B-dur  avslutade konserten.

Det är verkligen härligt att Musik i Kullbygden får tag på så här skickliga musiker!




I går, söndags, avslutades Musik i Kullabygden av The Real Group. Lasse och jag var ganska överens om att det var för mycket av samma vara i två timmar. Arrangemangen var kolossalt lika vilket var tröttsamt.


Äntligen var det lite varmare och jag tog en söndagspromenad ner till sta'n innan det var dags att köra till Krapperup. För skojs skull mätte jag hur lång tid det tog att gå från Kungsgatan 10 till vattnet. Tre minuter tog det! Givetvis var jag tvungen att ta en bild där jag stod också! Vackra solnedgångar mellan två länder tar det inte så lång tid att få se och fotografera framöver!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar