lördag 8 juli 2017

Är det verkligen sommar?


Ja, man kan ju undra. Sol, regn, blåst, över 20 grader, nere på 15 grader! Alles durcheinander!


Vädret spelade mindre roll i onsdags för då var jag hos Petra. En timme hos henne försvinner i rasande fart, men jag njuter av varenda sekund!


Fredagen började medett pass Yin Yoga på Aktiverum. Camilla som leder Yin Yogan är en annan av mina favoriter. Hon la in flera övningar som berörde gallan när jag berättade att jag hade haft ett gallstensandfall under torsdagen. Jag gick därifrån som en ny människa. Härligt, härligt!


Speciellt glad över att jag kände mig helt återställd var jag förstås då vi på kvällen var bjudna till Barbro och Bosse i Lerhamn. Alla syskonen Sundelöf med hälfter fanns på plats.


Här är värden Bosse i färd med att servera Birgit vin (ett Pinot Gris Réserve) och Barbro, som nyss fyllt 70 år, står i bakgrunden och häller upp soppan.






Härligt god mat serverades som synes. Gröna ärter och räkor i soppan, lax och massor av härliga grönsaker och sallad till huvudrätt och desserten var jättesmarrig. 

Vi började förstås i salongen med champagne och gott tilltugg. Då hade jag kameran nedstoppad......


....men Tia hade kameran uppe poch tog en bild som hon sedan skickade till mig. Tack Tia!!

Det blev härliga diskussioner, många minnen dök upp och jag måste säga att jag är imponerad av nivån på de diskussioner och samtal vi hade.

I dag och i morgon är det Musik i Kullabygden som gäller.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar