lördag 1 juli 2017

Redan juli!


Dagarna rusar iväg fortare än vanligt tycker jag! Som pensionär lär de göra det har det sagts mig, men jag känner mig ju precis som vanligt, tror jag.....

I tisdags hade jag besök av mina fantastiska arbetskamrater, Helena T och Birgitta K. Tyvärr kunde Siw inte vara med då hennes rygg krånglade.

Det var härliga samtal! Kameran tänkte jag över huvud taget inte på. Vi hade också ett underbart väder så vi kunde sitta på altanen hela eftermiddagen och kvällen.


Den här lägenheten på Kungsgatan 10 har vi köpt, men vi kommer inte att flytta in i den. Vi har tittat på en lägenhet i samma trappuppgång, men på 6:e våningen i stället för 2:a och dessutom 8 kvm större! Jippie! Det gäller bara att få sålt den här, men det tror jag inte ska bli några större problem. Det trodde inte mäklaren heller. Läget är ju superbt!


Just nu pågår något som man har kallat Beethovensafari. Beethovens fem första pianokonserter spelas av de här musikerna, Per Tengstrand, Peter Filipsev, Viktor Bergendal, Jessica Strid och Lisa Ekmark.
De spelar i fem konserter på ungefär en timme vardera och Per är en enormt skicklig marknadsförare så biljetterna har gått åt som smör.


Den här lille krabaten sov så gott nästan hela eftermiddagen i går, fredag vid mina fötter. Han vill gärna komma in i vårt hus och det känns ju bra eftersom det ska bli "hemma" för honom om några månader.


I dag tog jag en liten tur ut till Dagmar Glemmes galleri. Här blommar konsten verkligen.


Det jag ville titta särskilt på innan utställningen tas ner är de här 14 bronsskulpturerna av sydafrikanskan Maureen Quin.


De är verkligen häftiga och det är svårt att göra dem rättvisa med fotografier. De ska ses i verkligheten! Tur att jag hann!









2 kommentarer:

  1. Grattis, det låter underbart med den nya våningen. �� Hoppas få se den någon gång. Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Det kommer en inbjudan så snart vi flyttat in!

    SvaraRadera