söndag 6 augusti 2017

Har det hänt nåt?


Just nu är det mycket fotboll! Både på TV och på fotbollsplanerna runt om. EskilsCupen pågår för fullt.


Naturligtvis är familjen Rimmenstedt representerad och jag ska kolla en av matcherna senare i dag.



Det händer att Johan och Ellen kommer över och kollar matcherna på TV, t.ex. UEFA:s fotbolls-EM. Då kan de ha med sig lite godisbitar som de på bilden. Det är Marie som fixat.



De här två mysiga killarna mötte jag häromdagen på Fredriksdal. Vi tog en fika och tittade runt på både får, getter och gamla byggnader. Felix var verkligen med på noterna. Kul att träffa Martin och den lille krabaten Felkix igen!



Just nu pågår ArtStreet i Helsingborg. Jag passade på att fota gaveln på det här huset där studenterna bor. Ganska passande bild tycker jag!


Det fanns möjligheter för alla som hade lust att måla både på gatan och på det här uppsatta papperet. Jag avstod.



Vädret har varit värre än vanligt med regn, blåst med stormbyar och åska. Massor av fåglar satte sig på ladugårdstaket mellan de värsta skurarna.

o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.o.


I fredags fick vi klart besked från banken. Allt är klart! Vi får låna precis allt vi behöver. Skönt att vår "gamle" bankman kom tillbaka från semestern relativt snabbt!


Det skulle naturligtvis firas och i lördags beställde vi bord på Pålsjö krog. Det blev röding för mig.


Lasses favorit är lax och här fick den sällskap med dillpotatis, rödlök och dill-hovmästarsås. Vi njöt båda två!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar