fredag 29 juli 2016

Härlig orgelmusik


Detta är en liten, liten del av S:t Johannes kyrka i Malmö


Mirjami lockade mig när vi sågs i onsdags att åka ner till Malmö på torsdag lunch - det kostar ju inget extra när man har Sommarkortet! - för att lyssna på Mats när han spelar på orgeln i S:t Johannes kyrka.

Det blev en kortkort vistelse i Malmö, men jag njöt verkligen när Mats spelade Suite gothique av Léon Boëllmann. När han kom till sista satsen Toccata rös jag i hela kroppen! Whaow...........Jag satte mig att lyssna på den igen på You Tube när jag kom hem.


Nu väntar jag bara på att de här två ska komma hem efter sin upplevelserika semesterresa till Kroatien via Tyskland och Österrike.


För att nu inte tala om den här härliga tjejen! Välkomna hem alla tre!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar