torsdag 28 juli 2016

Nu är pianot stämt


I måndags kom Staffan H och stämde pianot. Skönt!

Jag var inte hemma för bland annat skulle jag träffa advokaten Karin för samtal kring gåvobrev, arv och liknande saker.


På lunchen åkte jag ut till Råå Wärdshus för att äta lunch med Rotary och för att lyssna på Kaj S när också han talade om arv, testamente och liknande.

I tisdags tittade vi på en lägenhet på Hästmöllegränden 4 A. Själva lägenheten var väl i stort sett okej, men garage fanns ju inte och planlösningen var inte helt optimal så......

Onsdagen blev helt fantastisk!


Det började med att vi åkte till lunchmusiken i Mariakyrkan för att lyssna på Karin, som är professor vid Musikhögskolan i Malmö. Hon har haft en halvtidstjänst i Mariakyrkan men har nu fått en heltidstjänst som organist i Viken/Väsby. Karin bor i Höganäs och tyckte det var nära och bra till Viken och Väsby! Det blir till att besöka de kyrkorna lite oftare! Karin är fantastiskt skicklig på orgel och Mariakyrkans orgel gör hon fullständigt rättvisa! Hon spelade Bach, Buxtehude Dandrieu och så ett arr av Jämtländsk brudmarsch. Allt i g -moll! Underbart!

Vi avslutade med en kopp kaffe och härlig macka tillsammans med flera goda vänner i kyrkan.

Väl hemma klippte vi gräset, fixade stativet till en av parasollerna och så lagade jag renskavsgryta och rabarberpaj på rabarbern som blev över efter att jag gjort rabarberchutney tidigare på morgonen.

Sedan bar det iväg igen.


Nu körde vi till S:ta Anna kyrka för att lyssna på den här kvartetten, Scandivavian Quartet. Jag var lite orolig för att det skulle bli lite för enformigt med enbart saxofoner, men det hade jag inte behövt vara. Det blev en härlig konsert med både ny och äldre musik, flera arrangemang av svensk folmusik men också ganska häftig amerikansk musik, ur Short Stories av Jennifer Higdon.

Vilken lyckad dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar