söndag 6 mars 2016

Tänk att jag har två "hemma" !

I fredags kväll landade jag på Gando i Las Palmas de Gran Canaria.



Här möter Gunilla mig och hon har förstås kameran redo.


En strandpromenad på morgonen är bara ett "måste" för mig. Jag mår härligt prima efter varje tur. Dessutom finns det så många härliga saker att titta på. Här är det en av sandskulpturerna som föreställer Nattvarden. Det är knappt att man tror att allt är av sand!


Här är ett annat exempel på ett konstverk i sand längs Las Canteras. Klicka gärna på bilden så ser du att den föreställer en av dessa makthavare, av vilket slag det vara må, som har försett sig med både mat och pengar. En fet cigarr - säkert från Havanna - har han i munnen. Hujeda mig!


Vi förser oss också! Här har Gunilla följt med ner till La Puntilla för att äta den goda italienska glassen. Den här gången blev det glass med nötter. Jättesmaskigt!


På min morgonpromenad i dag, söndag, kunde jag konstatera att bergen bakom Alfredo Kraus lyste härligt gröna. Inte så konstigt eftersom det har kommit lite regndroppar då och då. Så också i dag, men temperaturen var i morse 18 grader. Det är alldeles lagom promenadtemperatur så här på morgonen!

I kväll blir det bridge med Märta på Skandinaviska klubben, men dessförinnan ska Gunilla och jag ta oss in till gamla stan. Återkommer med vad som händer framöver.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar