söndag 20 mars 2016

Promenera är nödvändigt


Det kvittar om det är första eller sista dagen. Promenera vill jag varenda dag.


De två sista dagarna i Las Palmas bjöd på sol och värme. Det blev nästan för mycket att promenera i solskenet, men det fanns ju parker att promenera till när trycket blev som störst.


Sista morgonen, i torsdags, fick jag syn på den här termometern. Det var ju lite skillnad det från onsdagens + 28 ....men...nästa skylt visade på 22 grader, och när jag kom tillbaka från att ha rundat Konserthuset så visade också denna 22 grader. Jag vet inte om det någonsin har varit minusgrader i Las Palmas. + 8 grader om natten är det kallaste jag varit med om.


Sista dagen fick vi sällskap med Ria när vi åt lunch. Det blev en jättegod laxbit till mig och ett härligt rödvin.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar