söndag 13 mars 2016

Mera musik


Molnen har lättat lite och det känns riktigt skönt att inte behöva den tjockaste tröjan på vid morgonpromenaden.


När jag pratade med Lasse i telefonen i morse satt jag bakom de här härliga blommorna.



Det är lågvatten och när man klickar upp bilden kan man se att det finns de som simmar i vattnet och de som vandrar på stenarna - också längst ut - där jag tyckte jag såg ett fiskspö i handen på en av grabbarna.


I går eftermiddag tog jag en promenad ner till stranden för att få en bättre bild av den här fantastiska sandskulpturen. Vad som flyter i vattnet behöver knappast kommenteras.

Jag tog en annan väg hem än vad jag brukade, tänkte gå genom Catalinaparken och ut till Muelle.  Det var inte helt lätt!


Det var tydligen rally i stan och hela Catalinaparken var fullpackad med bilar.


Och inte bara bilar! Massor med människor var samlade runt en arena för att hylla segrarna som här låter champagnekorkarna gå till väders.


På kvällen gjorde Gunilla mig sällskap på en promenad till Engelska kyrkan. Ulrika, som numera arbetar på universitetet, anordnade i går en konsert i kyrkan, som var fullsatt, och vi fick lyssna till både solister, damkör och blandad kör.



Här är det den blandade kören som sjunger Lacrimosa ur Mozarts Requiem.


I kväll blir det match i stan. Nej, jag har inte köpt någon biljett, de som finns kvar kostar över 400 Euro så jag får nöja mig med att se matchen från en bar, men det brukar ju vara trevligt - och Gunilla hänger med !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar