måndag 7 mars 2016

Första söndagen i mars


Första söndagen i varje månad har en mängd affärer öppet i hela stan. Den här söndagen bestämde vi oss för att ta bussen in till gamla stan.


När vi väntade på bussen kom det plötsligt flera poliser på motorcykel och efter dem en förfärlig massa  motorcyklister. Det var tydligen en demonstration mot något som motorcyklisterna gjorde.

I Vegueta, som ligger i gamla stan, hade Patrik och Desirée en föreställning för alla barn.


Gunilla och jag tog oss förstås dit. I publiken hittade vi den här lille mannen, Gunillas sonson Nico. 

Det fanns förstås en mängd olika stånd med diverse prylar att handla. Jag berikade mig med ett halsband av lavastenar och en halsduk att ha om håret när vinden blir för hård under morgonpromenaderna.

Efter att ha vandrat längs hela Triana tog vi bussen hem för att äta middag på Gunillas gågata.


Det blev en riktig höjdare på den här restaurangen, WILLYFOOD. Hit kommer jag att gå fler gånger



Det blev två härliga rätter, den ena med tonfisk, lax, avokado, tomater och sallad och den andra med zucchini, aubergine, mozzarella, lök och kanske ytterligare något som vi delade på. Till detta ett underbart gott rödvin som vi ska ta reda på namnet på, nästa gång vi går dit. Till dessert delade vi på en cheesecake med blåbär.  Som sagt, hit kommer jag att gå fler gånger.

I ett svagt ögonblick lovade jag Märta att komma till Skandinaviska klubben och vara hennes partner i bridge. Det var ju länge sedan jag spelade så jag var lite tveksam, men jag gick i alla fall dit. Och inte bara jag!


Vi var inte mindre än tolv medlemmar från Tre Sang i Helsingborg som kom för att spela den här kvällen. Det var förstås tvunget att dokumenteras! Jag gissar att det blir fler bridgekvällar!

I morse när jag gjorde min strandpromenad kunde jag konstatera att sandskulpturen med den pösande mannen med cigarr i munnen och pengar i handen var klar.


Det är svårt att göra skulpturen rättvisa. Klicka på bilden!! Mannen ligger på stranden och det är vatten runt om. Vad som finns i vattnet är några av de hemska följder som finns av det som händer utanför Europa. Kanske kan jag få en bättre bild med min "riktiga" kamera en dag.

I kväll ska jag lyssna på jazz i Skandinaviska klubben.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar