lördag 12 mars 2016

Dagarna flyger iväg


Tänk att det redan är lördag! Det har hänt en del sen sist!


Som jag berättade i måndags så gick jag till Skandinaviska klubben för att lyssna på jazz. Riktigt duktiga musiker, speciellt pianisten, underhöll oss i ett par timmar.


I onsdags hade vi besök av Björn och Ulla, prästparet som arbetade i svenska kyrkan här i Las Palmas  i 14 år. De slutade 1998, så jag fick aldrig träffa dem i tjänsten, men väl när de var på besök i Las Palmas. Ett underbart trevligt prästpar!


Torsdagen var vikt för Läslustan. Jag hade med mig renskav och svamp från Sverige. De gick hem! Allt försvann i ett nafs. Kul! Gunilla hade gjort en Nutellatårta som också försvann.


Massor av böcker hamnade så småningom på bordet och jag har skrivit upp några titlar som jag ska låna på bibblan när jag kommer hem.

I går fredag var det åter dags för bridge på klubben tillsammans med Märta. Den här gången sa jag till mig själv: " Det är klart att du kan! Det här kommer att gå jättefint! Märta och du brukar ju komma så bra överens! Det här kommer att gå jättebra!" Det gjorde det!! Vi vann och fick 63,89 %. Hurra! Det gäller att tro på sig själv!

I kväll blir det konsert i Engelska kyrkan.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar