söndag 5 maj 2013

Solig söndag

Efter att ha suttit inne nästan hela lördagen på Rotarys distriktskonferens i Malmö var det riktigt härligt att kunna göra en utflykt i det soliga söndagsvädret.


Först bar det iväg till Mölle där vi stannade till en stund över en kopp kaffe hos Katarina, Lasses dotter, som med resten av familjen spridd på olika håll, satt på kökstrappan och njöt av solens värmande strålar. Sedan bar det iväg upp till Kullen för att stifta närmare bekantskap med den nyinstallerade fyren som är en kopia på den första fyr som installerades här 1561. Korgen är fylld med ved som man tände på för att vägleda sjöfararna.


Från Mölle tog vi vägen tillbaka via Krapperup där det just nu pågick en utställning med fyra konstnärer. Vi blev båda ganska förtjusta i Anneli Nilssons tavlor. Här är en av dem som jag tyckte fångade ljuset så härligt.

Det blev ingen fika på Krapperup utan vi fortsatte hem för att gynna SIA-glassbaren där hemma med en lagom portion var.

Kvällen avslutades med HSO som framförde B Smetanas Má Vlast. Det blev en värdig avslutning på en riktigt härlig dag. Solen hade inte försvunnit helt när jag väl var hemma varför jag kunde ta den här bilden från min balkong. (Så småningom ska jag väl försöka få lämnat in kameran så den svarta fläcken försvinner.)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar