söndag 26 maj 2013

50-årsjubileet


Dagen började med en lång promenad genom stan. När vi passerade en av broarna över Fyrisån upptäckte vi att det var roddartävling på gång. Kunde inte låta bli att få med domkyrkan när jag plockade fram kameran.


Efter cirka 45 min promenad var vi framme hos Lasses syster Agneta som bjöd på lunch.


Härifrån tog jag en taxi för att komma fram i tid till seminarieparken där vi skulle samlas. I dag fanns det ingen verksamhet i huset och den s.k. seminarieparken gjorde knappast skäl för namnet park längre.


Här har vi tagit oss till ett café för att i den värmande solen få en eftermiddagskopp och berätta för varandra vad som hänt "sen sist". Det var en hel del vill jag påstå.


Kvällen avslutade vi på Restaurang Java, en kinesisk restaurang. Vi var några stycken som var kloka nog att beställa anka. Otroligt god! Ingrid D - L, som syns här på bilden, gjorde mig sällskap till centralstationen. Hotellet Radisson Blu, där Lasse väntade, låg bara en stenkast från stationen.

Nu väntar nästa upplevelse på Idingstad Säteri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar