söndag 2 augusti 2020

Oj, redan augusti!

     

    Jag börjar gärna mina promenader på Parapetenpiren men ibland går jag vidare till den andra piren,




    Där möter mig den här fina porten.


    Pixlapiren heter den. Det går ju knappast att ta miste på när man kommer genom porten.

    o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

    Naturligtvis har jag glömt att fotografera också den här veckan! Efter att jag fått min ansiktsbehandling av Petra ute i Mörarp i onsdags, körde jag hem till Inger för att hämta henne för vidare färd till Ann och Mats i Strandbaden. Där fick vi kaffe och en härlig fruktpaj. Den hade ju varit värd att fotografera. Ännu häftigare hade det varit att få en bild på huset att omgivningarna eftersom det blåste en så otroligt hård vind. Plötsligt kom en hundkoja flygande - dock utan hund.

    o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



    En annan häftig upplevelse var promenaden till och från Linnéaträdgården. Här blommade mängder av Hortensia. 



    Jag passade också på att äta lunch i Linnéaträdgården och det blev vegetarisk tallrik med bland annat sallad, Chevré, rödbetor, valnötter och honungsvinägrett. Riktigt god! Hemvägen gick via landborgen och det var också en ny upplevelse.

    o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

    Egentligen skulle jag skrivit mera och lagt in bilder från mitt besök på Krapperups konsthall, men det fungerar inte som det brukar med bloggen i dag, så jag slutar här.




    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar