måndag 31 augusti 2020

Biljettsläpp till det som händer i september/oktober!


Det gäller att vara ute i god tid, stå i kö och hoppas på att det finns några av de knappt 50 biljetterna kvar till var och en av konserterna på Konserthuset och Dunkers kulturhus. Jag lyckades - med lite hjälp av Lene!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

Museiföreningen hade årsmöte i onsdags. Där kommer det också att bli lite aktiviteter. Återkommer till dem senare.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Veckans absolut häftigaste händelse var i alla fall att komma till Drottninggatan 35 och äta lite häftig mat tillsammans med familjen Rimmenstedt.


Det började förstås med ett glas champagne. Sedan blev det för min del ostron fler glas champagne och en hel del annat gott, som jag givetvis inte fotograferade. Det blev hur som helst en härlig kväll med mina kära. Jag fick bland annat veta en hel del om vad Ellen nu gör och hennes funderingar inför framtiden.


Jag måste ju lägga in den här bilden på härliga Ellen också på min blogg. Hon hjälpte mig naturligtvis att föra över den från Instagram till fotona på min mobil.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Just nu har Nationalmuseum en utställning av Konst kring sekelskiftet på Dunkers kulturhus. Det blir så klart extra njutbart när man kan lyssna på musik samtidigt. Här är det Mikael Kanarva som spelar för oss. Stämningsfullt, skönt!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




George Chittenden, vår organist i Mariakyrkan, avslutade orgelfestivalen i söndags. George är en fantastiskt skicklig organist och vi var nog 50 personer som lyssnade till konserten i söndags. Han spelade verk av Charles-Marie Widor och Louis Vierne. Underbart!

Det finns en hel del som känns bra - trots dessa coronatider!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar