lördag 22 augusti 2020

Bara en dryg vecka kvar i augusti



Det är bara en dryg vecka kvar innan jag ska byta bild på min konstkalender. Att detta är Leonardo da Vinci som är konstnären vet säkert alla.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



I måndags började vi i min Rotaryklubb att träffas "på riktigt" igen. Thomas Nilestoff berättade om "Vintrender från då till nu".  Vi var ett femtontal som samlats på Marina Plaza och dessutom fanns ett gäng med digitalt. Trevligt!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Havtorn har jag inte plockat själv i år. Som väl är finns det att köpa både juice, marmelad och pulver. Den här veckan såldes det på GA-torget i tre dagar och naturligtvis gick jag dit och handlade hela ryggsäcken full!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




I onsdags var vi ett gäng som tog oss ut till Tomarps slott för att titta på Josef Franks konst. Akvareller och skulpturer och också några möbler med tyger som han gjort. Här står Stina och Jan-Olof och konstaterar att akvarellerna som visade stadskvarter var ganska lika fotografier.



En och annan lite konstnärligare tavla fanns förstås också.




Efter att vi gått runt i Slottet och sett både nytt och gammalt tog vi en kopp kaffe på caféet. Vi hade tur och fick en riktigt trevlig utsikt genom fönstret där vi satt.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o





Häromdagen gick jag ut till Pixlapiren för att kolla om bilen som man sprängde låg kvar. Det här var resterna!



När jag tittade in mot Oceanhamnen kunde jag se att det nu fanns gott om färdiga lägenheter som flera flyttat in i.



Lite längre norrut finns det en hel del kvar att göra innan husen är klara för inflyttning.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar