måndag 3 augusti 2020

Kultur är härligt!


Nu är jag tillbaka i mitt "gamla" bloggkoncept - eller vad jag ska kalla det - och fortsätter med att lägga in bilder från mitt besök på Krapperups konsthall.


Detta är det första verket jag möter när jag kommer in i konsthallen. Konstnären heter Cathrine Bergsrud och tavlan kallar hon "Se ikke tilbake". Om det var att jag såg Cathrine Bergsruds verk först, som gjorde att jag blev väldigt förtjust i dem, vet jag inte, men så var det.




Det fanns flera skulpturer också. Denna är gjord av Sara Stenlund och hon kallar den för "Filosofen".




"Gutt ved stranden" heter denna tavla som är målad av Turid Spildo.




Tyvärr har jag tappat bort namnet på konstnären till det här verket, men jag tror att hon kallade det för En samling män eller något i den stilen.



o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Det var så fullt i cafeterian på Krapperup så jag åkte hem och satte mig i stället på "Ett litet makeri" i vårt hus. Här åt jag den jättegoda skaldjurssoppan med saffran.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Orgelfestivalen började i går, söndags, i Mariakyrkan. Jag gick förstås dit i god tid för att bli insläppt. Vi får inte vara fler än 50 personer i kyrkan nu i coronatider. Det var ingen fara. Jag tror inte vi var så många. Det var organisten Karin Johansson som spelade. De nyare verken av Arvo Pärt och Kent Olofsson var intressanta. Däremot tyckte jag inte om registreringen av varesig Bach eller Buxtehude. Vi är ju bortskämda med fantastiska organister i Mariakyrkan!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar