lördag 28 april 2018

Sista veckan i april


Måndagen var sig lik. I Rotary hade vi besök av en journalist på SVT, Gunilla Fritze , som gav oss en bild av hur det är att jobba som journalist just nu. Ganska tufft, tror jag man kan säga.

Körerna repeterar som vanligt från prick halv sju till prick halv tio! Oratoriekörens repetitioner kommer att resultera i ett par konserter, men först i höst.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Yin Yogan missar jag sällan. Camilla på Aktiverum är suverän på att leda övningarna. De skänker ro och avslappning samtidigt som viktiga muskler stretchas och inre organ berörs. 


På eftermiddagen hade vi möte här hemma hos mig med Rotarys klubbmästeri. Det blev laxokado från Holy Green till oss alla tre. Ett och annat beslut kom vi fram till. Det ska bli presidentbyte den 2 juli och så har vi ett jubileum den 20 januari 2020 som vi måste börja tänka på redan nu.

På kvällen var det mera Rotary med möte i 10-klubbarna. Där blev det en räksmörgås och en kopp kaffe. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Onsdagen började tidigt då jag fått en återbudstid klockan 8:00 hos Jenny. Det var bara att kravla sig upp och få en välbehövlig massage framför allt i axlar och nacke.

Städerskan kom vid ettiden och klockan två satte jag mig i bilen för färd till Mörarp.

  
I Mörarp är det ju den här tjejen som gör att man njuter av varje minut! Petra kan verkligen få mig att njuta. Hennes ansiktsbehandlingar är helt underbara!



På kvällen var det AfterWork konsert med HSO. De är ju som alltid vid dessa konserter klädda i sina vardagskläder. 


Dirigerade och berättade gjorde MeiAnn Chen. Man spelade Den nya världen av Dvorak och det var intressant med de jämförelser hon gjorde med andra verk som Dvorak blivit inspirerad av när han skrev det här verket i när han bodde i USA. MeiAnn Chen kommer att dirigera också i morgon söndag.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



I torsdags var det sorgens dag. Helena, som jag sjungit tillsammans med och som jag varit på gourmetmiddagar hos, begravdes i Raus kyrka. Vi fick ju glädjen att träffa henne några dagar innan hon dog hemma hos Johan och Marie på påskaftonen. Helena var gift med Maries morbror.  


På torsdagskvällen gick jag upp till Fredriksdal för att dels delta i Museiföreningens extra årsmöte och dels lyssna på Pelle Johansson när han berättade om allt intressant som finns i museets antikvariat.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Fredagen började med Yin/Yang Yoga och sedan hade vi besök av Per och Marie Hasselberg Garsten och Sally, som är en jättefin hund!


Naturligtvis blev det ingen bild på varesig gästerna eller på det vi åt och drack, men blommorna som vi fick står kvar, så det blev det i alla fall en bild utav!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar