lördag 4 november 2017

Nu har jag kommit hem till Las Palmas



Men innan jag åkte iväg hade vi besök av Gull-Britt och Åke. Den här fina blomman hade de med sig.

Förberedelserna tog sin tid inför avresan, men i torsdags var det dags. Det blev förstår tågbyte i Malmö på grund av förseningar, men eftersom jag valde ett tidigt tåg var det aldrig några problem att hinna fram i tid.


Här kommer Gunilla och Patrik som tar fotot och möter mig vid Gando, flygplatsen på Gran Canaria.


Snart var vi hemma hos Gunilla och naturligtvis blev det både ost och vin. Patrik och hans familj bor också hemma hos Gunilla just nu- Gunilla har flyttat ut ur sitt rum där hon gjort iordning det till mig - naturligtvis. Själv har hon placerat sig i arbetsrummet i bäddsoffan där.




Givetvis tog jag min morgonpromenad redan vid halvåttatiden på fredagsmorgonen. Termometern visade på 23 grader! Lite senare gick jag ut igen på Las Canteras och jag var inte ensam som synes. Tacka för det! Strålande sol betyder förstås massor av solande turister på stränderna.





Dessvärre har Gunilla råkat ut för en kräksjuka av något slag så jag har fått ge mig ut på stan på egen hand. I dag blev det restaurang La Marinera som jag tyckt mycket om tidigare. Det lär inte bli något återbesök på det stället! Jag åt mina Calamares med blixtens hastighet och sedan försvann jag till första bästa glasställe. Det blev en betydligt bättre upplevelse!

Snart har jag läst klart Kazuo Ishiguros "Begravd jätte" Den kommer att lämnas över till Läslustan när jag är klar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar