söndag 19 november 2017

Hänt i veckan



Veckan började med en tågtransport till Hyllie. Jag tog förstås tåget som gick till Köpenhamn eftersom Hyllie är sista stationen på svenska sidan. Inte gick det till Köpenhamn eller Helsingör som det stod på skyltarna! Nej, det blev byte i Malmö och massor av passagerare som stod och trängdes med väskor, barn och hundar. Jag var ute i god tid så jag hann i alla fall till mitt möte med utbildningskommittén i Rotarys distrikt.


Det blev mer Rotary under tisdagen för då hade vi styrelsesammanträde i min klubb Helsingborg-Kärnan. Jag sitter ju som klubbmästare i styrelsen, men det är egentligen mina två kompisar, Inger och Tina i min kommitté som kommer med alla idéer om häftiga tillställningar. Återkommer till dem så småningom.


I onsdags var det arbete i Maria församling som gällde. Först träffade vi all personal för att höra hur de såg på församlingsrådet och den fyraårsperiod som varit. Det blev många positiva omdömen, framför allt för att vi syns och deltar. Sedan var det sammanträde med församlingsrådet på kvällen.

Torsdagen gick förstås åt till att skriva protokoll från sammanträdet!



I fredags hade vi Birgit och Göran på middag. Givetvis fick jag ingen bild på varesig våra gäster eller på maten. Den här blomman kunde jag i alla fall ta en bild på!



Sent på fredagskvällen fick jag ett sms från Ellen som undrade om jag ville bjuda henne och Johan på hjortfärsbiffar på lördagslunchen. Naturligtvis! Jag blev jätteglad!


Efter lunchen ville Johan läsa reportaget om Odds bravader i HD. Det var ett ganska häftigt reportage om hans livsfarliga skating på de skyhöga vågorna vid Sydafrikas kust!





På lördagseftermiddagen gav vi oss iväg till Ängelholm för att lyssna på framförandet av Bachs Mässa i h- moll. Det blev en härlig stund!


Allra mest imponerad blev jag av Daniel Carlsson som sjöng alt-ariorna! De två timmarna som verket tog försvann snabbt och både Lasse och jag var glada över att vi hade bestämt oss för att åka hit och lyssna på Ängelholms Oratoriekör, Ängelholms Vokalensemble, Orkestern med tidstrogna instrument och alla solisterna under Ingrid Larsson Hultkvists ledning.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar