onsdag 29 november 2017

Musik - eller?




I lördags hade vi biljetter till Kammarmusikföreningens konsert på Dunkers kulturhus. Konserten sponsrades av Musik i Syd. Vi var två av femton som köpt biljetter. Det var de här två personerna som kallade sig Bitch 'nä Monk som spelade. Några namn på de båda personerna hittade vi inte. Recensionen i HD var positiv, men både Lasse och jag tyckte det var alldeles för mycket förstärkningar på alla möjliga sätt. Intressant hade ju varit att få höra de båda musikerna spela och sjunga utan ett massa annat oljud!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

Kammarmusikföreningns konsert på söndagen blev inställd eftersom en av artisterna hade fallit och gjort sig illa. Då blev det bridge med Annika och Staffan här hemma i stället!


Naturligtvis tog jag inga bilder när de var här så jag fick fotografera flaskan som Annika och Staffan hade med sig!



Efter några timmars spelande blev det blomkålssoppa och  cheesecake med saffran. Bilderna har jag förstås lånat från recepten!

Annika och Staffan vann stort så det blir att se till att vara i god form när vi ses nästa gång.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

I måndags hälsade jag förstås på Ester på Stattenahemmet. Hon hade bestämt att hon skulle sitta uppe när jag kom och det var riktigt trevligt att få se henne lite piggare.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o





Sedan var det Rotary vid lunch. Den här gången var det Ellen som pratade om böcker. Jag har redan köpt två böcker och ställt mig i kö på biblioteket efter några stycken till! Ellen är fantastisk på att berätta om böcker.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Måndagskväll betyder körsång och just nu repeterar vi förstås inför 1:a söndagen i Advent.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


I går, tisdgas, hade vi bestämt att Lille-Johan skulle komma på middag som tack för hjälpen vid inflyttningen. Vi blev några fler.


Johan ringde och frågade om de kunde titta upp vid halvfyratiden eftersom de skulle till Holms på en synundersökning. Kan ni stanna på middag undrade jag - och - det kunde de! Härligt, härligt! Marie kom också när hon slutat jobba så vi blev fullt bord. Vi åt ugnstekt lax med färskost och resterna av den frysta cheesecaken. Emeses vita vin passade bra till. Det blev också premiär för tända ljus i ljuskronan.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Fortfarande kan vi följa trafiken på Sundet. Den här enorma konstruktionen kan nog bara ta sig fram i lugnt väder, helt utan blåst. Det måste vara jobbigt att hitta de dagarna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar