måndag 13 november 2017

Så är jag hemma igen


Hemresan gick bra. Lasse hämtade mig vid Knutpunkten och därifrån åkte vi direkt ut till Pålsjö krog för en bit mat. Det blev fisk - förstås - trots att det stod gåsmiddag på menyn!



På lördagen tog Marie en promenad in till oss och hade med sig den här fina tulpanbuketten. Jag hade precis varit och klippt mig hos Bengt, men kom hem precis lagom till lunch.


Vi åt lunch tillsammans och jag gjorde en liten sallad med avocado, broccoli, äpple, vindruvor, persilja och lite till. Marie fotograferade förstås så det här är hennes bild.


Till kaffet fick det bli en liten bit chokladtårta vispgrädde och hallon.







I går, söndags körde vi ner till Malmö opera och såg den sista föreställningen av Lakmé. Intressant eftersom operan inte visats i Sverige sedan 1943! Lakmé kräver en koloratursopran av klass och vi fick lyssna till Beate Ritter från Österrike, som sjöng Klockarian helt fatastiskt. Tänk att det går att verkligen sjunga så höga toner - och så bra som hon gjorde det!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar