fredag 27 oktober 2017

Ny bil köpt



Det finns förstås också en del annat att berätta. Om Holy Greens t.ex. som levererar jättegoda sallader. Inger, Tina och jag som hade möte i Rotarys klubbmästeri köpte var sin sallad därifrån i onsdags.

Jag gick sedan till Konserthuset och lyssnade på Tjajkovskijs 5:e symfoni. Himmel vilken fart! Förstår mer och mer att musikerna, särskilt stråkmusikerna, får arbetsskador. Fantastiskt lät det i alla fall!

I torsdags hade vi bestämt oss för att kolla lite olika bilar. Vi ville gärna byta vår Hyundai, som dels drivs med diesel och dels är för låg för Lasse att ta sig in och ut ur.

Först åkte vi till VW för att kolla där. Vi fick provsitta en Golf Sportsvan. Den kändes jättebra, men vi kunde inte få något pris, eftersom den vi satt i var såld, och de nya skulle inte komma förrän om 3-4 månader, men de skulle ta kontakt med oss så snart de fick besked om leverenstid och pris.

Vi åkte vidare till Bildeve. Där fanns ju en Volvo som vi tittat på tidigare och som jag var riktigt förtjust i. Den var bara lite för låg för Lasse. Inger hade ju tipsat oss om att Renault, som Bildeve också säljer, hade bilar som var lättare att kliva in i.

Sagt och gjort. Där fanns det bilar! Vi bestämde oss för att provköra en Captur. Det resulterade i att vi köpte en! En blå metalic! Jag hittade ingen bild på en blå Renault Captur så det fick bli en bild på den här röda. Leverens blir det när jag kommit hem från LPA, dvs i vecka 46!





Torsdagen var inte slut med det! På kvällen körde Lasse till bridgen och jag gick till konserthuset. Där fick jag höra Tjajkovskijs 5:a en gång till, men dessförinnan Brittens pianokonsert med Steven Osborne som solist. Virtuos? Det var bara förnamnet! Jättehäftigt! Att han sedan spelade och improviserade kring en jazzlåt i Oscar Petersons stil som extranummer var inte fel!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar