tisdag 10 oktober 2017

Rotary och körsång


Sedan sist har vi haft möte i min Rotaryklubbs klubbmästeri. Vi är tre tjejer som har massor av idéer så det kommer nog att bli lite förändringar framöver - hoppas vi!


Bridge har det förstås varit. Den här gången var vi hos Annika och Staffan i lägenheten vid Konsul Olssons plats. För en gångs skull fick jag spela flera gånger! Trevligt!




I lördags morse gick jag upp redan vid 6-tiden för att ta tåget till Malmö. Vårt Rotarydistrikt hade sin distriktskonferens på Malmö Live och vi skulle vara inbokade där redan klockan 8! Som väl var gick det ett tåg 07:12 som jag kunde ta. Jag deltog inte i hela konferensen eftersom jag skulle vara tillbaka i Helsingborg och repetera Misa Criolla med Oratoriekören, GA:s kör och musikerna på eftermiddagen/kvällen.



Under söndagen bodde jag nästan i Mariakyrkan. Först var det kyrkokören som sjöng under högmässan och sedan var det generalrepetition på eftermiddagen inför kvällens konsert med Misa Criolla. Det gick hyfsat och alla var nog ganska nöjda med resultatet. Vi hade några häftiga musiker på gitarr och marimba, till exempel Claes Wunch och Johan Bridger!




I dag har Lasse varit i blomsteraffären nere på Sundstorget och köpt tre härliga vackra röda rosor. I kväll blir det kammarmusik på Dunkers kulturhus, men innan dess äter vi middag på Drottninggatan 35.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar