måndag 23 oktober 2017

Tänk så mycket som händer ibland under bara några dagar!



Efter besöket hos Jenny i onsdags förstod jag att det gäller att träna ryggmusklerna mer. Det blev bussen upp till Aktiverum. Visst! Jag har tränat alldeles för dåligt under en lång tid. Skylla på flytten kan man ju alltid, men...ja, nu gäller det att sätta fart igen!




På kvällen gick jag till Röda Kvarn för att se filmen Korparna med Reine Brynolfsson i huvudrollen. Verkligen sevärd! Jag hade planerat gå till Tivoli och lyssna på jazz efteråt, men jag var så tagen att det blev soffan hemma i vardagsrummet i stället. Lasse var på Tre Sang och spelade bridge.




Fredag lunch åkte vi ut till Pålsjö krog tillsammans med Sina och Gunnar, (som vi köpte lägenheten av). Det såg inte ut så här, utan det var fullsatt, men vi hade bokat bord som väl var. Gott och trevligt som vanligt!




Fredagskvällen tillbringade vi på Storan. Vi såg Romeo och Julia. En riktigt härlig föreställning! Jag instämmer med SvD som skrev i sin recension: ..en sprudlande vital klassikertolkning ... Gustav Berg spelade Romeo. Otroligt skicklig skådespelare. En av mina favoriter!





ÄNTLIGEN! skulle jag gärna vilja utropa! Äntligen fick vi besök av Johan, Marie och Ellen. Att flytta in till stan har ju varit helt okej - utom att familjen kommit så långt bort. Vi ses ju inte nästan dagligen längre! Champagne blev det i glasen till en början förstås.

Det var den här champagnen i glasen. De rekommenderade den på Systemet i City. Helt okej tyckte jag.


Marie var flitig med kameran. Härligt eftersom jag alltid glömmer min. Här har vi en bild från mitt sovrum.



En bild tog jag i alla fall. Efter lunchen, som vi köpt från Holy Greens, blev det lite snack och koll på TV:n. Gissar att det var en fotbollsmatch. Bob hittade naturligtvis sin vanliga plats på mattan! Klicka gärna på bilden så blir den bättre!





I går, söndags, körde vi ut till Lerhamn för att hälsa på Birgit och Göran. Det blev ett riktigt ordentligt kaffekalas med massor av goda kaloririka kakor. Roligt att se att Göran nu är mycket bättre!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar