söndag 15 oktober 2017

Resten av veckan



I onsdags gick jag upp till Fredriksdal för att prata med några av guiderna om aktiviteter för min Rotaryklubb. Det blev flera fina förslag som jag hoppas jag ska kunna sälja in. Jag träffade också ett par av mina gamla arbetskamrater. Jättetrevligt!


I torsdags var det konsert på Konserthuset med ett helt nytt grepp på konserten. Man spelade t.ex. Beethovens 5:a och vävde in solosånger mellan satserna av Rossini, Ravel och Händel. Solisten, Maria Forsström, som hoppat in med kort varsel gjorde en utmärkt insats, men jag blev nog inte helt såld på idén. Däremot blev jag fascinerad av den unga dirigenten Gemma New. Vilken underbar slagteknik! Jag som ofta blundar på konserterna kunde inte ta ögonen ifrån hennes sätt att dirigera. Konserten inleddes med ett nyskrivet stycke, "Hustle ur Vortex Prccatorum " av Julia Purgina. Det gillade jag! Vilken fart! Otroligt virtuost! Oj oj!


I fredags sålde vi lägenheten på andra våningen. Skönt att slippa bekymra sig om den längre. Vi kommer att lämna över nycklarna redan den 1 november. Det blir kanonbra eftersom jag ger mig iväg till LPA den 2 november!


På kvällen gick vi på Lillan för att se Norénhotellet. Det blev en besvikelse. Vi har nästan alltid varit supernöjda med Lillans föreställningar så förväntningarna var höga...men...nej, det var ingen höjdare.


När jag var ute på promenad i fredags så gick jag förbi PeO:s ateljé och den här gången satt han där och jobbade. Jag visste ju att vi inte hade något särskilt för oss på lördagen så jag undrade om han och Katarina ville komma upp och titta på vår lägenhet och äta lunch med oss. De ville de! Eftersom jag inte kom ihåg kameran den här gången heller fick det bli en bild på blommorna de hade med sig.


Efter gudstjänsten i Mariakyrkan på söndagen där jag var gudstjänstvärd, gick vi till Röda Kvarn och tittade på Trollflöjten från Met. Det var förstås en superfin föreställning och när Kathryn Lewck sjöng Nattens drottning rös jag av välbehag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar