onsdag 11 oktober 2017

En vanlig tisdag...eller....


Som jag skrev i går så hade vi bestämt oss för att äta ute.


Det blev Drottninggatan 35! Visserligen är det inte tillräckligt nära för Lasse att promenera hit, men vi har ju bil och det finns parkleringsplatser för oss som har handikappkort.


Vi började med ostron. Den här gången provade vi gratinerade. Jag hann förstås inte ta fram kameran förrän vi hade ätit upp ett par var! Jag tycker nog bättre om ostronen naturella, men Lasse föredrar dem gratinerade konstaterade han.


Sedan blev det Hälleflundra. Bilden som jag tog sedan jag börjat äta - typiskt! - gör inte rätten rättvisa. Det var supergott!


Crème Brûlée blev det till dessert. Den hann jag i alla fall fotografera innan jag började äta!




När vi var klara hann vi precis bege oss till Dunkers kulturhus för att lyssna på det här härliga gänget ungdomar som heter Marménkvartetten. Det var verkligen hög klass på både Philip Glass, Beethoven  (op 74) och Brahms (op 51:2). Så unga och så samspelta redan. En riktig höjdare!

Det blev en riktigt fin tisdag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar