söndag 26 mars 2017

Sen sist


Ibland gör jag massor av saker som det inte finns någon som helst anledning att fotografera. (Det kan jag ju skylla på när jag glömmer fotografera).

I måndags träffade jag Ester på Stattenahemmet innan jag gick till Rotary. Sedan var det som vanligt körrepetition på kvällen med Mariakyrkans båda körer. Den här måndagen var det min och Evas tur att ta med kaffebröd. Det blev bröd, ost och mjölk för min del.

I tisdags var det först Yin Yoga och lite senare på kvällen presidiemöte i församlingsrådet.


I onsdgas var jag först hos öronläkaren och fick sugit ut mitt vax som jag gör var femte månad.
Vid lunch lyssnade jag på Geoge Chittenden när han spelade Bachs Toccata och fuga i d moll i Mariakyrkan. Härftigt! Det går nu att lyssna på George i You Tube när han spelar Toccatan.

I torsdgas var det tandläkaren och sedan sånglektion för Catarina.

I fredags klippte jag mig och så spelade vi bridge här hemma med Annika och Staffan.

I lördags var det fastefest i Maria församlingssal och vi i kyrkokören uppträdde med ett antal sånger. Jag tog några lotter och vann en påse med godsaker från Fair-trade-butiken.


Det blev en stund över i går, lördags, så jag tog en rejäl promenad. Havet blänkte härligt i den lite disiga eftermiddagen.


Klickar man på bilden så går det nog att se Helsingör på andra sidan vattnet.


När jag gick längs stranden och lyfte lite på resterna av de vissna växterna fick jag se att nässlorna nu verkligen tagit fart. Det blir att ta med sig tunna plastvantar, sax och hink för att skaffa några liter till vårens första nässelsoppa! Som sagt, klicka på bilden så syns de ordentligt!

I dag, Marie bebådelsedag, var naturligtvis kyrkokören i full fart under högmässan. I eftermiddag ska jag lyssna på Ellen som ska sjunga i Allhelgonakyrkan i Råå och på kvällen ska vi lyssna på Mats Hultkvist m.fl. i Mariakyrkan. Full fart alltså!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar