fredag 10 mars 2017

Nästan som vanligt


Det var skönt att börja med Yin Yogan igen. Promenaderna däremot var både blåsiga och kalla. Det blev några stycken snabba, snabba för att fort komma in i värmen.


När kom förbi det här trädet satt det mängder med kajor i toppen. Någonting hände precis när jag fått upp mobilen för att fotografera så det blev bara några kvar. Det kom kanske en kraftig vind eller också fick de syn på mig......

Förutom besök i veckan hos tandhygienisten så var jag hos Jenny och fick underbar massage. DEt känns betydligt mindre nu i axlar och nacke. Härligt!


I går kväll var jag på Dunkers kulturhus och lyssnade på Fyra horn - harpa - kör. Det var förstås Helsingborgs kammarmusikförening som var arrangör. Tyvärr kunde jag inte stanna längre än till pausen, men jag fick ändå lyssna på uruppförandet av Maria Löfbergs tonsättning till Tomas Transtömers dikt Den skingrade församlingen. Den var riktigt fin tyckte jag liksom Hornlokk för fyra horn av Sigurd Berge. De fyra hornen stod i var sitt hörn i konsertsalen och den effekten blev underbar. Det hade varit spännande att få höra Tobias Broströms tonsättning av Harry Martinssons Aniara, men jag skulle dessvärre till ett annat ställe.


Det var för att få information om det här stället SeaU, som de har valt att kalla den gamla Ångfärjetomten. Det är Midroc som bygger och eftersom jag anmälde intresse i mars 2014 blev jag inbjuden att få information kl 21:00.

Jag måste säga att jag tycker att JM är oerhört mycket bättre på att informera om sina projekt än vad Midroc är. Det tog lång, lång tid inna man kom till det som saken gällde för alla oss som var där. VD:n måste ju först berätta om hur duktiga de är, vad de har byggt och bygger och hur nöjda personalen är med sin arbetsgivare och alla tävlingar de har vunnit och .....sic

Till slut fick vi lite information om lägenheterna och en stor pärm med all nödvändig information. Pärmen fick vi inte förrän klockan var över halv elva! Jag var ju mest intresserad av storlek åå lägenheterna och priset för att kunna jämföra med den vi precis köpt alldeles innanför projektet SeaU. Jag tror mig kunna säga att vi gjort en vinst. Ska man ha havsutsikt , fast på nedersta våningen, och ha en lägenhet som nästan kommer upp i samma storlek som den vi köpt så måste man hosta upp med ytterligare 1,5 mkr!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar