onsdag 1 februari 2017

Bridge, bio, sånglektion och så Bob förstås


Jag undrar när jag ska lära mig att ta foto så jag kan visa bilder på det jag varit med om!


Det får bli den här bilden igen, men den här gången var det Annika S och Elisabeth Å som kom och spelade hemma hos oss. Jag gillar bäst att sitta hemma och spela, resonera om korten och inte ha någon varesig större brådska eller ambition att vinna varenda bricka. Bara någon gång då och då...


Det var länge sedan vi var på bio, men nu har vi sett två filmer på kort tid! Den första, som jag tyckte mycket om, var Manchester by the sea med Casey Affleck i huvudrollen. Han har blivit nominerad till en Oscar för bästa manliga huvudroll. Han gestaltar en verkligt sörjande man. Jag hoppas han får en Oscar för den prestationen!


Den andra filmen, La la Land är en romantisk musikal där Emma Stone spelar en blivande skådespelare och Ryan Gosling  en jazzpianist. Lasse tyckte mycket om filmen, men jag var mer förtjust i den första vi såg, trots att den här har blivit nominerad till 14 Oscars. Svårt att förstå tycker jag.



Den här lille krabaten har jag tagit en liten promenad med i dag och det blir en i morgon också eftersom husse är i Stockholm på mässa och matte jobbar för fullt efter att ha varit magsjuk ett par dagar! Bob är verkligen en riktig goding.


Efter promenaden med Bob var det sånglektion. Det märkliga är att jag hur lätt som helst kommer upp på både g och a när jag är hos Catarina. Undrar när jag ska klara det "hur lätt som helst" när jag sitter i kören?












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar