torsdag 23 februari 2017

Födelsedagslunch



I går blev jag bjuden på födelsedagslunch på Glamour av Gunilla, Eva och Ria.


God mat, gott vin, och en dessert med födelsedagsljus i som personalen kom med när de sjöng Compleaños feliz. Dessförinnan sjöng tjejerna "Ja må hon leva" till mig!


Efter Glamour gick vi till Granier där det blev kaffe, espresso, och jättegod kaka med ett portugisiskt namn som jag nu inte minns.


I morse tog jag min vanliga promenad  och hittade en ny sandskulptur på gång. Det är karneval i stan och det ska naturligtvis firas också med sandskulpturer!

I dag har Gunilla och jag jagat kläder på "Pont O Roma". Tyvärr! Det fanns varken något i butiken nära oss eller på Las Arenas som vi gillade! Så trist!


Lite mat behövde vi förstås också i dag även om det kommer att bli en del i kväll när Läslustan samlas.


Det blev ost, friterad på olika sätt, med lök och med honung. Jättegott!


Jag drack ett glas rödvin till, men Gunilla avstod eftersom det är hon som kör i kväll.

Nu ska vi till frissan och bli lite snygga i håret. Jag återkommer i morgon - tror jag!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar